Trávíte svůj pracovní čas na jednáních, schůzkách, telekonferencích, poradách?
Jste vždy a všude naprosto duševně přítomná a soustředěná? Nebo někde sedíte a cítíte, že „vaše mysl ještě nepřilétla“?
Abyste z každého pracovního setkání opravdu vytěžila maximum a neměla pocit proplýtvaného času, zkuste se před každou schůzkou na jednu minutu zklidnit, soustředit a zeptat sama sebe:
Kam jdu?
Kdo tam bude?
Co je cílem setkání?
a hlavně Co je můj žádoucí výsledek?
Odpověď si dobře, přitom rychle promyslete. Pak budete na schůzce opravdu efektivní. Budete soustředěná, zacílená, vnímavá a získáte, co potřebujete. Budete mít totiž zájem na získání svého žádoucího výsledku.
Po bližší ilustraci uvádím příklad:
Cílem porady je příprava obchodní strategie celého oddělení na rok 2017. Můj žádoucí výsledek je ale dvakrát promluvit před osobou A a upozornit kolegy na klesající trend prodeje výrobku X. Pečlivě proto naslouchám. Vstoupím do diskuze ve vhodný moment a mám tak správný dopad.