Nezadávejte zbytečnou, nepromyšlenou práci

Nezadávejte zbytečnou, nepromyšlenou práci

„Dvakrát měř, jednou řež.“ platí i v byznysu. Neztratíte rychleji svou kredibilitu manažerky, než když budete svým kolegům zadávat předem pečlivě nepromyšlené úkoly. Požádáte je o přípravu písemného stanoviska k reklamaci. Kolegové tím stráví každý dvě hodiny svého času. Když vám práci odevzdají, rozmyslíte si mezitím postup a dospějete k názoru, že to vše vyřídíte nejlépe vy sama telefonem. Myslíte, že vás kolegové budou zato milovat?

Zadávejte proto vždy kolegům práci, u které máte předem promyšlený přesný výstup. Nechte jim dostatek prostoru na jejich vlastní cestu k cíli, ale předem definujte, jaký výstup očekáváte.

 

Pohled z druhé strany

Při zadávání úkolu se vždy vžijte do pozice druhé osoby. Má k dispozici všechny zdroje, znalosti a informace potřebné pro zpracování a včasné dokončení zadaného úkolu? Zná celý kontext i souvislosti?  Nebo jsou kompletní informace jen ve vaší hlavě? Zatím se vás na to nikdo neptal, tak vás nenapadlo celé pozadí vašeho úkolu někomu sdělovat. Sedněte si obrazně (klidně i fyzicky) na židli vašeho kolegy – má opravdu k dispozici vše, co potřebuje ke splnění svého úkolu? Nebo bude ztrácet čas hledáním informací, jež víte jen vy sama?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *